MuzeaMuzea

Filtry AFPRO mają doskonałe zastosowanie w muzeach

Dlaczego jakość powietrza i dobór odpowiednich filtrów jest tak ważny w budynkach muzealnych?

Ten 1% stanowią gazy szlachetne, dwutlenek węgla, pyły i gazy pochodzące z ruchu drogowego i przemysłu. Chociaż 1% wydaje się być niską wartością, w rzeczywistości pozwala stwierdzić, czy otaczające nas powietrze możemy nazwać zdrowym czy nie. A co najważniejsze można również określić, czy przedmioty znajdujące się w muzeach są pod wpływem szkodliwych czynników.

Filtry AFPRO zaprojektowane z myślą o Muzeach

Zapewniamy najlepszą jakość powietrza w następujących muzeach i depozytach w Holandii:

  • Rijksmuseum
  • Muzeum Van Gogh
  • Hermitage
  • Biblioteka Królewska

Gwarantujemy najlepszą jakość powietrza w muzeach poprzez współpracę z naszymi klientami. Wyróżniamy tutaj w 2 etapy:

Krok 1: Pomiary

Poprzez systematyczną kontrolę powietrza w pomieszczeniach możemy upewnić się, czy jakość powietrza jest zgodna z wymogami określonymi w Dz. U. Nr87, poz. 796 z dnia 22.06.2002 w sprawie dopuszczalnych poziomów niektórych substancji w powietrzu.

Takie systematyczne pomiary odbywają się poprzez umiejscowienie specjalnych probówek w kanałach wentylacyjnych, które później wysyłane są do akredytowanych laboratoriów w celu odczytu i rejestracji wyników badań. Doradzamy naszym klientom, aby takie badania były wykonywane raz na kwartał. Jeżeli w budynku znajduje się więcej niż jedno archiwum, zaleca się aby pomiary były przeprowadzane w każdym archiwum osobno, w celu zapewnienia odpowiedniej jakości powietrza.

Podczas pomiarów sprawdzamy:

  • Liczbę obiegów powietrza / h
  • Stosunek świeżego powietrza do powietrza filtrowanego

Oraz stężenie następujących substancji:

  • Dwutlenku siarki
  • Dwutlenku azotu
  • Ozonu
  • Pyłu zawieszonego

Wyżej wymienione zanieczyszczenia powietrza często dostają się do budynku wraz z powietrzem służącym do wentylacji pomieszczeń lub są przenoszone na ubraniach osób odwiedzających muzea.

Oprócz zanieczyszczeń powietrza, szkodliwy efekt na dzieła sztuki mają również: złe oświetlenie, brak odpowiedniej temperatury oraz zły poziom wilgotności powietrza.

Źródła zanieczyszczeń możemy podzielić na dwie grupy:

  1. Substancje chemiczne o właściwościach kwasowych, które stanowią przyczynę uszkodzeń korozyjnych materiałów takich jak metale i marmur. Podatne na uszkodzenia są też: skóra, wełna, jedwab, pergamin, papier i materiały fotograficzne.
  2. Substancje chemiczne o właściwościach utleniających, takie jak ozon, kwas azotowy i inne związki tlenu/azotu. Gazy te powodują przede wszystkim uszkodzenie materiału organicznego i powodują przyspieszony proces starzenia się przedmiotów. Jest to sygnalizowane poprzez blaknięcie, wizualne pogorszenie jakości metali, kruchość, żółknięcie i korozję.

Krok 2: Filtracja

Dzięki doświadczeniu we współpracy z muzeami na całym świecie, połączonemu z zaawansowanymi badaniami jakości powietrza, potrafimy wspólnie z klientem wybrać odpowiednie filtry, które będą spełniały wszystkie jego potrzeby.

Innowacyjne filtry AFPRO nie tylko chronią dzieła sztuki, personel i osoby odwiedzające muzea ale również przyczyniają się do obniżenia kosztów energii elektrycznej. Takie rezultaty udaje nam się osiągnąć dzięki szerokiej gamie produktów klasy A+.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub chciałbyś skonsultować z nami swój problem to zapraszamy do kontaktu: sprzedaz@afprofilters.com

Wskazówki w zakresie filtracji powietrza w muzeach, galeriach sztuki i bibliotekach Wskazówki w zakresie filtracji powietrza w muzeach, galeriach sztuki i bibliotekach
Dowiedz się więcej